ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

5 Temmuz 2013 Cuma

Ayçiçekleri Açıyor

Anıtkayada  ayçiçekleri kendini göstermeye başladı.Haziran başladığından bu yana karayel çiçeklerin tabir yerindeyse kökünü kazıdı diyebilirim.
 28.06.2013 tarihinde ilk çiçek kendini gösterdi. Tabi bu benim gördüğüm kendini benden saklamış başka bir yerde başka varmıydı onu bilemem.
 Bu yıl Anıtkayada daha önce görmediğim bir canlı var ve arı yiyor. Bilmiyorum belkide eşek arısının bir cinsidir.
Sürekli kovanların çevresinde, arıyı yakalayıp götürüyor.
 Ayçiçeğinin açtığını ispata çabalayan bir işçi arı, her tarafını boyayıp gelmiş.
 2013 karniyol F2 lerimden birisi, yumurtası görüldükten sonra boyanıp kanadı kesildi. Bu sene ana tutturmakta zorlanıyorum. Ana kovanda doğuyor olgunlaşıyor ama yumurtlamasını beklerken ana yok oluyor. Etrafta arı kuşu da yok ama çiftleşme uçuşunda kim hallediyor bilmiyorum.
 Çiçeklerin sayısı her geçen gün artıyor.
Tarlanın birisi iyice kendini göstermeye başladı.
Bu tarlada nohut içinde çıkmış bizde kadın düğmesi denen bitki açmış ve epeyce var.
Arı bu bitkiden hem polen ve hemde bal alıyor.
03.07.2013 tarihinde ayçiçekleri "yettim arıcı merak etme" diyordu. Bu sene bölgede ayçiçeği fazla inşaallah izmire boş dönmeyiz.

Hiç yorum yok: