ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

28 Temmuz 2011 Perşembe

Tarlaya Kuyu Kazdırıyorum

Kemalpaşa'da bir parça içinde zeytin fidanı olan arazim vardı, bu kış bitişikteki araziyi de aldım. İçinde üzüm bağı vardı, temizledim ama zeytin dikmeye geç kaldım. Sulama işini birer tonluk 3 adet tank alarak çözmüştüm, ama taşıma suyla değirmen dönmez diye boşuna dememişler. Bir yaz boyunca fidanlara 3-5 defa ancak su verebiliyordum. Bundan sonra su derdim kalmayacak inşaallah, kuyu kazılıyor.
Tarlanın daha önce belirlediğimiz yerinde pazartesi işleme başlamışlar, ama ben ancak çarşamba günü görebildim.
2-3 metre arası taşla örmüşler bile, ve hatta kuyuda su bile görülüyor. Maşaallah güzel damar bulunmuş, sürekli akan bir damar bulduklarını söylüyor ustalar.
Su moturunu yerleştirmişler, biriken su motorla atılıyor.
Ben kuyuyu incelerken yukarıdan yangın helikopteri geçiyordu. Manisa tarafına peş peşe iki tane gitti, inşaallah ormanlarımız fazla yanmamıştır. Bu helikopterleri havada gördüğümde içim eriyor, onlarca yılda oluşan ormanlarımız bilinçsiz insanlarımız yüzünden birkaç saatte yok oluyor.
01.08.2011 günü ustalar beni tarlaya davet ettiler, arıları koyduğum noktanın üztünden ilk görüntülerini aldım. Arıları üzerine koyduğum paletler hüzünlü bekleyişlerini sürdürüyor.
Taş örme işi toprak seviyesinin üzerine çıkmış. Tarla meyilli olduğu için biraz daha çıkacaklarmış.
Kuyuda biriken suyu dışarı atıp suyu tazelemek niyetindeler ama beceremediler. Kuyuda su derinliği 8 metreyi bulmuş, 6 metreden çeken motorla işi götürmeye uğraşıyorlar.
Kolayı atmışlar suyun içine ,doğal buzdolabından faydalanacaklar:)

03.08.2011 çarşamba günü kuyunun bitmiş ve üzerinin kapatılmış haldeyken kuyunun iç görünümü.
Yeraltı kısmı tamamlanmış hali. Bundan sonra elektrikli bir sistem mi, akaryakıtlı bir sistem kullanarak mı suyu kullanacağız kısmına geldi. Bu konuda bir mühendis abimizi getirerek yer tespiti yaptırdım, bir proje hazırlayacak, ona göre işlem yapacağız. Kuyunun yanına uygulanacak sisteme göre küçük bir kulübe yapılacak.

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Alperen yeni kuyunuz hayırlı olsun,su olmayınca bahçe işleri yürümüyor,hele hele bu yılki gibi sıcaklarda tüketim daha da artıyor.Bana göre en iyi çözüm damlama sistemi,bitkinin kökü suyu emdiği için yantaraflarda yabani veya istenmeyen otlar çıkmıyor,hayırlı olsun.Yangınlarda bu yıl azalma var pek duymuyoruz haberlerini,inşallah hiç olmaz.Saygılarımla.