ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

31 Mayıs 2011 Salı

Ana Yetiştirme Kovanı

Arıcılığa ilk başladığım 2005 yılında, ilk aldığım 3 kovanımı beğenmiyordum. Onları ana arı yetiştirmek ve yedeklemek için kullanmaya karar verdim. Bir kovanı üç tane yaptım.
Bir marangoza gidip ne yapacağını tarif ettim, üçe bölünecek, ama istersem tekrar 10 çıta olarak kullanabilmeliydim.1,5cmx1,5cm çıta kullanıldı(böylece iki bölme çıtasının genişliği toplamı bir çıta genişliğinde olacak ve toplam 9 çıta kapasitesi olacak) ve bu çıtanın tam ortasına 0,5cm oyuk açıldı.Bölme tahtası bu kanala yerleşecek.Her bölmenin tabanına da havalandırma deliği açılacak.

0,5cm dolaplarda kullandıkları mdf den bölme tahtaları ayarlandı.

Yine aynı malzemeden üst kapakları ayarlandı. Kovanın kapağını kaldırınca karşımıza üç adet mini kovan çıkıyor.

Kovanın orta bölmesi normal ön girişten çalışıyor. Yanlardaki bölmeler için kovanın sağına ve soluna uçuş delikleri açıldı.

Bölmelere üç çıta konabiliyor, ben 28.05.2011 tarihinde iki çıta bir şurupluk koyarak bölme yaptım.

Niyetim karniyolları bu kovanlarda kabul ettirip normal kovana aktarmak, daha sonra da bu kovanlarda yedek ana üretmek. 30.05.2011 tarihinde analandırma gerçekleşti.Çıtanın arasına ana kafesi bile sorunsuz yerleşti.
Bu kovanlara 9 adet ana yerleştirmeyi planlamıştım. Sekizinci bölmede baktım ana memesi yok.Kontrol ettiğimde bunu gördüm. Yanlışlıkla anayı falan bölmedim, öğle düşünmeyin. Bu vatandaşı kovandan atmışlar, bu da gelip bu bölmeye girmiş ve yumurtlamaya başlamış bile:))
Fazla gezmesin diye makasım olmasada bıçakla kanadını kesip tekrar bölmeye saldım. 2011 anası madem bu bölmeyi sevdi o zaman bu bölmenin anası olsun.Sonra hangi kovandan geldiğini buldum, gelinimizin yumurtlamasına izin vermemişler o yüzden kaçmış/atmışlar:)) O kovanı da yarın hallederiz.
Diğer anaları normal kovanlara yaptığım bölmelere dağıttım. İnşaallah en az kayıpla karniyolları kabul ettiririm. Gerçi bölmeler biraz kuvvetli olmuş ama inşaallah anayı kesmezler.

Hiç yorum yok: