ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

4 Ağustos 2014 Pazartesi

Anıtkaya Macerası

Ayçiçeklerinin açtığını haber almamın ardından arıları Afyonkarahisar Anıtkaya Köyüne (Köy demeye her ne kadar dilim varmasa da) getirdim.
 Arıların yerleştirilmesindan sonra polen alınacak kovanların ayakları takılarak yerden yükseltildi. Ayçiçeği poleni çok tutulan bir polen olmamasına rağmen biraz toplayabilirsem iyi olacak
 Arıları koyduğum bölgeye bu sene aspir ekimi yapılmış, ayçiçeği ile aynı zamanda açıyor.
 Geldiğim günden bu yana kontrol ediyorum daha üzerinde arı görmedim. Sözde hem bal va hemde polen veren bitki ama arı bir türlü sevemedi herhalde, nedenini anlayamadım.
 Bereket yeteri kadar ayçiçeği var.

Bu sene yağmurlar düzensiz/zamansız yağınca çiçeklenme olması gerekenden daha uzun sürdü. Genel anlamda bayramda çiçeklenme sona erdi ama geç gelişen ayçiçeklerinde hala çiçek var, çama gidene kadar bir süre daha arı oyalanır hiç değilse.Görünüşe göre bu sene sağım yapmadan İzmire döneceğim.

1 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hasan abi bu yıl arıcılık adına acayip dengesizlikler var. Bizim bölgemizde mayıs ayında aşırı yağışlardan mayısta arı sömner mi söndü...,
Nedenide açlık...
Aspir konusunda benim bilgim yok, ülkemize yeni adapte edilemeye çalışılan bir bitki olduğunu biliyorum, bal verirmi vermezmi bilmem.

Her şey gönlünce olsun, sağlıcakla kal.