ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

18 Temmuz 2014 Cuma

Sandıklı Macerası



Bu yıl Afyonkarahisar Anıtkaya’dan önce Sandıklı’da konaklayıp biraz polen alayım istedim. Arılarımı koyduğum yer ilk zamanlar gayet güzeldi.
  


Bir çeşit orman gülü, çok güzel polen veriyor. Bizde pinar deniyor ama Sandıklıda davşanak diyorlar.



Bu bitkiden yörede bol miktarda vardı.



Hani dağ taş bu bitkiydi desen yalan olmaz. Ancak çok kısa süreli çiçekte kalıyor, ne olduğunu anlayamadan kuruyup gidiyor. Umduğumun beşte biri ancak polen alabildim. Bu bitki zaten bal vermiyor.

Bölgede yabani  yonca da epeyce vardı, arılar bu bitkiden de bal ihtiyacını karşılıyor.





Birkaç gün karayel esince yabani yoncaların bu türü bizden bu kadar dedi, yapacak bir şey yok.




Yabani yoncanın bir başka türü devreye girdi.



Çiçeği değişik başka bir yonca türü.



Bu yıl 2013 diye satın aldığım ve verimden düşen analardan bir kısmı kendisi mevta oldu, bir kısmını da ben müdahale ederek kafesledim.



Kafes kovana yerleştirildi ve 5 gün kovanda kaldı, daha sonra bu analar öldürüldü.



Transfer yöntemiyle ürettiğim analardan anası ölen kovanlar analandırıldı.
13 Haziranda başlayan Sandıklı maceramı 11 Temmuzda tamamlayarak Anıtkayaya geçtim. Özellikle iletişim konusunda sıkıntılı bir dönemdi, ancak bu dönemde Anıtkayadan daha verimli olduğunu düşünüyorum. Bu arada üç çoban çadırına da güneş enerji sistemi montajı yaptım, gittiğimiz yerde fark yaratmak lazım diye düşündük ve yaptık.

Hiç yorum yok: