ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

19 Ocak 2014 Pazar

Ocak Ayında Baharı Yaşıyoruz

14.Ocak.2014 sıcaklık 21 derece, bahar ben geldim diyor sanki.

Arılar güzel uçuyordu, haydi bir bakalım şunlara dedim.
Arılarda yavru faaliyeti durmuş, ne açık, ne de kapalı yavru yok.
 Bal durumu genelde iyi, yinede invert takviyesi yapıldı.

Zeytin fidanları budanmıştı, budanan yerlerin kendini koruması için işlem yapmak gerekiyor.
Sırt pompasıyla bordo bulamacı görevi gören bir ürün fidanlara atıldı.
Bu sehpanın üzerindeki yeni eleman, odunları kesmekle görevli.
İşi epeyce var, allah yardımcısı olsun.
 Küçük canavarlar neler oluyor diye kontrole gelmişler.
Çalış çalış nereye kadar...
 Akşam yemeğinde Gopez balığı ve italyan işi makarnalı salata var.
 Ertesi sabah kesilen odunların dizileceği yer hazırlandı.
Bir gün önceden kesilen odunların bir kısmı dizildi. Sonra yine odun kesmeye devam. 16-17-18 Ocak odun kesmekle geçti. Daha dizilecek bir sürü odun var.

Sözde emekli olup dinlenecektim, emekli olalı neredeyse bir yıl oluyor ama ben dinlenecek zamanı bulamadım.

Bu arada epeyce yakacağım odunum oldu, beni uzun süre idare eder.
Uzun süre yağmur yağarsa yapacak iş bulamam dinlenirim diyordum, bu kış da yağmur yağmadı. Allah her şeyin hayırlısını versin ama geçen yıl ocak ayında dolu olan kuyuda bu  yıl su yok, depoda su bitmiş doldurmak istediğimde panoda su yok ışığı yanıyordu.

3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hasan abi havalar mevsim normalleri üzerinde gidiyor. Benim korkum arkadan bir soğuk gelirse kötü olacak.Resimdeki arıya mutlaka dışarıdan başka yavrulu ve arılı çıta verilip sıkıştırılmalı,bu işlem yapılırken ana arı kafese alınacak yanına işçi arıda koymak gerekli, durumu iyi gözükmüyor.
Gopez balığınıda yeni duydum oda neyse...
Bu emeklilere şaşıyorum, bizim doktor emekli olduktan sonra, boş vakit bırakmadı, demekki insanların emekli olduktan sonra aklı başına geliyor...
Emeklilerin halini gördükçe emeklilikten tırsmaya başladım, Allah her şeyin hayırlısını versin...

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Hasan Bey.

Emekli olupta dinlenmek mi ::))

Bizim buralarda emeklilerin daha fazla çalıştıklarını görünce , emekliliği aklımın kenarından bile geçirmiyorum.Böyle iyi ::))

Mevsim hç bir şekilde orantılı gitmiyor.Yazın biizm buralar zaten kötü geçmişti, aynı çizgiyi kış sezonunda da devam ediyoruz.

Önümüzdeki günlerde , olası uzun süreli bir soğuk hava dalgası demek , bizim arıların bu sezonuda pas geçmesi demektir.Var gerisini sen düşün...

SLM ve Muhabbetle...

Hasan ALPEREN dedi ki...

İşin aslı çalışırken sadece hafta sonu arıların yanına gelip yetiştirebildiğim kadar bir şeyler yapıp dönüyordum. Emekli olduktan sonra anladım ki ben pazartesileri dinleniyormuşum:)) Ayrıca şimdi sadece arılar değil, tarla işleri de sıraya girdi. Sürekli orada kalınca kulübe de bende buradayım benimle de ilgilen dedi, doğal olarak ben işleri yetiştiremiyorum.
Bu sezon arıların durumu epey sıkıntılı olacağa benziyor ama allahtan hayırlısı. İnşaallah 2014 sezonu umduğumuzdan güzel geçer.