ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

18 Ocak 2012 Çarşamba

İzmir Arıcılar Birliği Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı Yaptı

İzmir Arı Yetiştiricileri Birliği 18.01.2012 saat 11.00 (de toplanacağını ilan edip, insanları oraya topladıktan sonra saat 12,30) da Menemen Belediyesi Kültür Merkezinde 01.10.2011 de değişiklik yapılan yönetmeliğe uyum sağlamak amaçlı değişikliği gerçekleştirmek için olağanüstü genel kurul toplantisi düzenledi.

Bu arada resimlerdeki tarih ve saatilütfen dikkate almayın, ben ayarlamayı unutmuşum.



Divan oluşturularak toplantıya başlandı. Benim bildiğim divan toplantıyı idare eder, resimde divan üyelerinin kim olduğunu tahmin edebilirmisiniz? Neyse ben açıklayayım; masanın kenarına ilişmiş üç beyefendi divan başkanı ve katipler.Bayanların kim olduğunu bilmiyorum, çünkü kendilerini tanıtmadılar.(Benim anladığım kadarıyla hükümet komseriydiler)Bayanların bize göre sağındaki üç arkadaş divan, adamlar masada oturacak yer bile bulamadılar not tutacak arkadaş masaya yanaşamadı bile.

Gayet demokratik bir seçimle Merkez Birliği Genel Kurulunda Birliğimizi temsil edecek 8 asil ve 8 yedek delegeyi seçtik. Yönetim kurulu içinden birilerinin seçilmesinin uygun bir karar olduğuna çünkü problemleri onların daha iyi bildiğine ve Ankarada olacak seçimlerde İzmiri en iyi onların temsil edeceğine karar vermiş, bizde büyüklerimiz en iyisini bilir dedik ve oy birliğiyle büyüklerimizin kararını kabul ettik.


Bu arada İzmir Arı Yetiştiricileri Birliğinin 1700 civarı üyesi olduğunu öğrendim, ben üye olurken binüçyüzdü.

Yönetim bu dönemde yaptıklarını ve yapacaklarını anlattı. Birşeyler başarmışlar, bizler için harcadıkları emeklere gerçekten minnattarız. Yanlız yönetim 1700 üyeden 150 kişinin katılmasını kabul edemiyordu. Ben bu toplantıya ilk defa katıldım, saat 11,00 de başlaması gereken toplantı 12,30 da başladı. Yasak savmak için yapılan bir toplantı olduğu her halinden belliydi. Divanın bile dikkate alınmadığı kendin çal kendin oyna tarifi bir olağanüstü genel kurul toplantısıydı. Bana göre neden 150 kişinin katıldığı çok belli oluyordu. İzmir arıcılarına hayırlı olsun.

7 yorum:

can istanbullu dedi ki...

Bu toplantılar,dernekler genelde böyledir...Bu arada merak ettiğim ve de bence bunu bir yazı olarak yazılması gereken bir konu var...Son günlerde televizyonda veya bazı yerlerde üç kilo, beş kilo bal şu kadar.Çok reklam olmaya başladı. Bal üretimi zor diye biliyorum, aslında bal satışları çok enteresan olmaya başladı

ENARICI dedi ki...

Hasan bey merhaba sizi gördüm ama tanışma fırsatım olmadı ben sizden bir sıra öndeydim. Çıkarken konuşurum dedim ama sizi yakalıyamadım. Neyse bir başka bahara 2, fotoğrafta varım ama sadece kafam çıkmış. 2. sırada başkanınarkasındaki beyaz montlunun yanında aslında taışsak iyi oılurdu. Nerede oturuyorsun. tanışalım.

Hasan ALPEREN dedi ki...

Merhaba Can istanbullu,
dernek toplantılarını biliyorum, bir sendikanın şube sekreteriyim ve bir derneğin genel sekreterliğini yapıyorum. Son zamanlarda yapılan reklamların ne olduğu yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Organik bal diye gönderilen kavanozların glikoz katkılı olduğu sabah gazetesi tarafından kanıtlandı. Bal üretmek gerçekten çok zor, bu tip satıcılar yüzünden pazarlamak üretmekten daha zor. Bu reklam yapan firmaların yanında semt pazarlarında ve kahvehanelerde 2-3 kg sözde balı 10,00TL ye satanlar var. Bizlerde artık bildik tanıdık insanlara pazarlamaya çalışıyoruz.

merhaba enarıcı,
Saat 11,00 de başlaması gereken toplantı 12,30 da başlayınca toplantının sonunu bekleyemedim. Daireye dönmem lazımdı, ikimiz içinde uygun bir zaman yaratabildiğimizde bir araya geliriz inşaallah.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hasan bey bizde bir çok adet yerini bulsun diye yapılır. Yasal prosedürler filan tamam oldu mu gerisi halledilir, yanlış anlamadıysam onlarda tam yerine getirilmeden hepsi halledilmiş galiba.
Birliklerimizin yaptırım gücü yok, zaten bakın kaç kişi bir araya gelemiyor nasıl yaptırım gücümüz olsun ki?

Reklamlarda satılan ballalarla alakalı bir gazete beni aradı, nerden böyle şeyler beni bulur anlamıyorum. Bana soruyor reklamla satılan ballar gerçek mi filan gibi sorular sordu, dedim çok merak eden verir siparişi ve tahlilde bu iş ortaya çıkar, tadından anlaşılmaz mı? dedi dedim hiç bir arıcı anlayamaz. Ben gazeteciye bir şey söyledim, dedim ki bir sürü bal firması var reklam ve satışlardan hiç rahatsız değiller, isterseniz bunların arkasında kimler var bir onu araştırın dedim. Biz nasıl rahatsız oluyor isek ünlü bal firmalarımız var onlarda rahatsız olmaları gerekmezmiydi, burasını çözemedim.

Sağlıcakla kal.

Hasan ALPEREN dedi ki...

Ali bey yasal prosedürü yerine getirirken komik olmamak lazım, gelen insanlara değer vermezseniz insanlar oraya bir defa gelir ve bir daha uğramaz. Sizinde neden gelmiyorsunuz diye şikayet etme hakkınız olmaz.
Bal reklamları ulusal radyo/TV lerde yayınlandığından bizim değil, bizi temsil eden arı üreticileri merkez birliğinin bir şeyler yapma zorunluluğu olduğunu düşünüyorum. Sonuçta bu birlik ülkedeki arıcıların temsilcisi değilmi?

Uygar BALCI dedi ki...

hasan bey ben izmirden uygar balcı
ben yaklaşık olarak 6 aydırarıcılıkla ilğileniyorum sanırım sizlerin tutulduğunuz bu hastalık bendede cereyan etmeye başladı.Memur olarak çalışmaktayım ve bu işi sadece kendi balımı üretmek için yapacağım bana lütfen bir yol gösterin telefon numaranızı yada mail adres.nizi rica ediyorum.Arılıkta bir sohbetvimkanım olursa çok sevinirim saygılarımla

Hasan ALPEREN dedi ki...

Uğur bey merhaba,
aramıza hoş geldin. Bu hastalığa kimse zorla yakalanmıyor, insanlar kendilerine eziyet etmek için arıcı oluyorlar, güzel bir hastalık.Mail adresim alperenhasan@hotmail.com telefon bilgilerimi size bildireceğim. İkimiz içinde uygun bir zaman yaratabilirsek sizinle arıların başında sohbet etmeyi ben de isterim.