ALPEREN ARICILIK

ALPEREN ARICILIK
ALPEREN ARICILIK

14 Nisan 2011 Perşembe

İNVERT ŞERBET HAZIRLAMA

Bu yıl şerbet yapma şeklini değiştim. Daha önceden mutfakta iki büyük tencereyle yapıyordum. Tabi içişleri bakanıyla ortalığı kirlettiğim için papaz oluyorduk. Bu sene hurdacıdan 50lt kapasiteli bidon bulup güzelce temizledikten sonra arıların olduğu tarlama getirdim. Güvenli bir yerde ocak ayarladım. Tarlaya yeni eklenen kısımda kuru ve hoşuma gitmeyen ağaçları kestirmiştim, yani odunum da bol. Verdim ateşi...
Bidon 50 lt su alıyor, 30 lt lik tam bir bidon suyu boşaltıyorum, kaynadıktan sonra 30 kg şekeri ilave edip eritiyorum. Şeker ilavesini yapında malzeme 50 lt oluyor. Tekrar kaynamasını bekliyorum.

Gerekli miktarda tatar kremasını ekliyorum, ama yavaş yavaş.
Tartar kremasını katınca biraz köpürüyor, zaten taşmasını engellemek için kontrollü katıyorum. tartar kremasını kattıktan sonra 20 dakika daha kaynatıyorum.
Süre sonunda soğumaya bırakıyorum.
Soğuduktan sonra plastik bidona aktarıyorum. Elimde 50 lt invert şerbet oluyor. Arıların hemen yanında işlem yapmama rağmen arılar rahatsız etmiyor. İki tur yapınca 100 lt şerbetim oluyor ve bana bir hafta yetiyor.

Hiç yorum yok: